13.5 timmes jobb

Idag blev det ingen sovmorgon.
Bill & Bull hade mardrömspasset på den ungdomscup som IB-föreningen arrangerar i helgen.
 
8.00-21.30 i sekretariatet.
 
16 matcher!
 
Jag har aldrig sekretarierat, så barnafadern skulle vara lite standby för support och avlastning. Eftersom de behöver skjuts tvärs över stan var det bara att stiga upp strax före 7. När jag kommer ner visar det sig att Bill har magproblem och sitter på golvet i badrummet :-(
 
Nu hade barnafadern inget val.
Bara att sikta in sig på hallarbete.
 
Vi får se om jag kan supporta med lite markservice i alla fall.
Det lär inte bli enkelt för dem att hinna äta t.ex. Det startar ju en match var 45:e minut, med ett enda undantag då det är 60 minuter emellan. Och då får man kanske räkna med mindre förseningar under dagen.
 
Man får hoppas att laget får en rimlig ersättning av föreningen, så att det känns befogat med allt detta jobb.
När jag ändå har stigit upp fortsätter jag gårdagens arbete i stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Där finns det alltid jobb att göra. Ska nog stryka en duk till vardagsrummet också. Intressant va'?!

Kommentarer
Postat av: Kristina

usch det där låter som slavarbete. Hoppas den sjuka tilfrisknar och inte smittar er.

2013-04-13 @ 17:15:55
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0