Rusar vidare

Idag hade jag två pass med frågestuga.
I morse 8.15 var det 12 pers på plats.
Dessutom i ett helt annat hus.
Imponerande!
 
Vi försöker reda ut några av de vanligaste problemkoncepten, med utgångspunkt i de situationer som de själva hamnat i.
Nu har det varit indexerade fält och parameteröverföring vid funktionsanrop.
 
//Sök det största värdet och index för var i arrayen det finns
void findMax(double arr[], int n, double* max, int* maxDay)
{
    int i;

    *max = arr[0];
    *maxDay = 0;

    for (i=1; i < n; i++)
    {
        if (arr[i] > *max)
        {
            *max = arr[i];
            *maxDay = i;
        }
    }
}//findMax

Sånt sysslar vi med :-)
På eftermiddagen (15.15) var det bara hälften så många?!
Men jag ger mig inte, satt kvar med en tjej till dess att hon fått en viss ordning på hur saker hängde ihop (tror jag).
Nu sitter jag och bligar på skärmar.
Tv'n och datorn.
Crime night, typ.
(alla verkar ha ajfånar btw)
Orkar inte ta mig för något.
Försöker reda ut en del pekaroklarheter.
p.s. hur i hela Häcklefjäll får man till att byta font tilfälligt? Skitblogghotell.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ja det är bara att konstatera att för en novis är det fullständigt obegripligt det du gör. Men du är ju proffs. Ha en bra morgondag

2012-10-18 @ 22:59:37
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0