Händelserika dagar

Eftersom vi alla var lediga igår, passade några av oss på att ta en tur in till stan.
Jag har varit på jakt efter en jacka i ett par år, som komplement och ersättning för mockajackan när våren framskrider.

Lite slötittning gjorde att jag hittade ett par skor baserat på ungefär samma behovskriterier.
Provade och insåg att de var BÅDe snygga och bekväma.

Lite senare provade jag några jackor och hittade en som varken var svart eller marinblå.
?? Otroligt !!

Idag har vi firat den äldsta, som fyllde XX+ år förra veckan.
Växlade lite kinesiska yuan till födelsedagsbarnet som åker till Shanghai i augusti.
Mormor hämtades vid bussen, samtidigt som Vindelnresenärerna kom tillbaka.
Fyllårerskan jobbade "delad tur", så allt firande fick ske 12-16.
Jodå, det blev bra. Hon hade själv bakat en Brittatårta med choklad i botten. Lyckad om jag förstår det rätt.
Efter det drog vi gamlern iväg till den närliggande handelsträdgården som just öppnat för säsongen.
Kul att gå och titta på alla perenner och plantor. Vi behöver byta ut/komplettera en del.
Jag har varit inne på att köpa något med röda blad eftersom vi har häckoxberg, som blir så vackert röd på hösten.Ett spänannde träd var purpurapel.
Rönnspirea (klicka på bilden) tyckte jag också såg rätt lockande ut. Men då pratar vi lägre höjd.

Jag också letar lite sporadiskt efter stora krukor/planteringsurnor för att ersätta en cementring och en rutten trätunna.
Efter grillmiddag har vi bara degat och tittat både på Champions League-finalen mellan Bayern München och Chelsea (kan nog bli straffar strax), men mamma och jag tittade också på Lewis och Hathaway.

Sjukläget kändes lite bättre redan igår, tyvärr fortfarande inget riktigt bra träningsläge :-(
Tror mitt gymkort går ut 20:e, så det kan vara kört att vara inomhus någon fler gång nu.
Känns fortfarande kallt att vara ute.
Gissa om jag är bortskämd.
Är dessutom lite rädd att min förmåga att plåga mig ligger på en för låg nivå (läs noll), vilket innebär att träningen utomhus i bästa fall underhåller det som eventuellt åstadkommits inomhus.
Men knappast någon förbättring.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Skönt se dig här så jag kan släppa min oro. Så roligt få gå och titta på växter. Längtar att få göra det. Härligt att ni hann fira dottern. Hälsa mamma

2012-05-19 @ 23:58:07
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0