Stresshantering

När blir man stressad?

Ska man, eller ska man inte göra listor?

Kollegan behövde variera sig och kom på ett alternativt sätt att skapa struktur i arbetsuppgifterna.

Roliga post-it lappar i kronologisk ordning!

Nu sitter de på bokhyllan ovanför skrivbordet och skapar förhoppningsvis både struktur och arbetsro.

Man blir glad av att se den lite busiga raden av blommor.

(tacksam också att det inte är jag som ska beta av arbetsuppgifterna)

Men antagligen behöver jag själv skapa lite struktur i de närmaste veckornas arbete.

Det blir nog en lite mer traditionell lista tror jag :-)

För mig är listor bra, dels glömmer jag mindre och dels får jag grepp om vad som faktiskt är brådskande och vad som kan vänta.
Ibland är det befogat med stress, men oftast inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0