runSemester(torsdag)

Idag är det en del att stå i, insåg jag igår kväll.
Roadtrip med varierande inslag gör att jag börjar fundera på att ta en resväska för att vara borta tre dagar!
Kollegan, som är en vis kvinna, hade med egna bröd när vi var i Prag, så efter detta goda exempel kom jag på att jag skulle baka småbröd att ha med på resan.
(Tack för att du var så generös och delade med dig!! (tror faktiskt inte jag sagt det :-( ))
Mandelmjöl är den stora arbetsinsatsen i det baket.
Gammeldags mandelkvarn fungerar alldeles utmärkt, bortsett från att jag bara har ett enda ställe att säta fast den. På en smal, lös, bräda bredvid spisen, invid muren. Hopplös arbetsstälning.
Frågade på Cervera om det fanns elektriska (latFraud), men hon sa nej. Kanek en kaffekvarn skulle fungera.
Sagt och gjort.
Vi har avverkat några, innan vi hittade en som var tillräckligt bra, så det stod en i skåpet.
Lika bra att testa.
Fungerade helt ok, även om mandel har en del egenskaper som inte kaffebönor har.
Tvättar lite medan jag yrsar runt och gruvar för packningen.
Begravning, solning, träning, svärfars fördelsedag. Bra väder, dåligt väder...
Hur gör man??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0