runSemester(söndag,≠solning)

Händelserik dag igår.
Först vaknade man till ett intensivt smattrande mot tak och rutor.
Sedan insåg föräldragenerationen lite abrubt att den där skjutsningen till "lite utanför stan" var en tur på 10 mil, enkel väg. Dessutom var det tidsmässigt inte kombinerbart med vigseln.
Sonen var vidtalad om att ta första körningen, men det blev ändå tajt om tid och en del logistiska problem med bilar som måste flyttas.
Men i alla fall, det löste sig och vi kunde i hyfsat god ordning infinna oss på vigseln. Väldigt vackert par och klänningen var så enkel och elegant.
Ute på kyrkbacken blåste det rejält och regnet piskade, så jag hann inte ens ta någon bild på eleganta dottern med bf :-(
Gitarrspelande dotter medverkade och gjorde det med den äran. En mindre marlör reddes ut och ingenting märktes på rösten.
All heder åt insatsen.
Hon hängde med oss hem och eftersom alla var hungriga och vi inte hade någon plan drog vi till lokala restaurangen och åt gott. Jag tog Västerbottensknyte, som visade sig vara lövbiff som skal till västerbottensost och rökt skinka.
 
Sedan hem för att titta på lite friidrott och därefter skjutsades gitarrdottern hem.
Strax efter att jag anlänt hem ringer sonen och vill helst slippa hämtningen "en bit utanför stan".
Ok, det var ju jag som lovat, så det var bara att sätta sig i bilen och dra iväg, 22.20.
Rakt ut i skogen, men efter en del konfererande med paintballspelarna så lotsades jag fram till rätt plats.
Trevligt i bilen på väg hem med många roliga berättelser om vad som hänt under kvällen. Kul!
 
 
 
Idag har jag en lätt huvudvärk som jag utan framgång försökt bota med kaffe.
 
DN's sudoku är avverkad och jag har börjat påta lite med söndagskrysset.
Nu tittar solen fram emellanåt så jag ska hänga lite tvätt ute alldeles strax.
Inte riktigt läge för gräsmattan, eller kanske...
 
Spännande liv jag lever, eller hur?!
 
 
 
 
 
Lena (som fixar det mesta): har du fått ordning på gårdagens anagram?
Gitarrdottern och jag kunde inte reda ut det sista...
 
 
Jaja, nu kanske en liten arbetsinsats kan vara uthärdlig.
I morrn ska det visst regna igen :-(
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

KL 0030 kom äntligen ett sms var de var för den tidiga morognhämtningen . Men bara ordet okullsjö, förfrågan på okänd mobil var det låg, ja norrut titta på eniro, var svaret. Fanns inga bönhus på eniro. Ny fråga , nu visste de hur det stavades o då insåg jag at tdet inte var Robertsfors som de hela tiden sagt utan där melker bor. Bad de reda ut med sonen om hur man körde. Så halv sju i morse for maken. Det är fantastiskt med den noggranna redogörelsen om var de befinner sig. nu njuter vi sol o grill. ha det gott

2012-07-01 @ 15:33:03
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Lena

Jo, de brutna lederna blev "onor". Däremot kunde jag inte "aureola", men ska kolla om det finns.

2012-07-01 @ 21:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0