runSemester(måndag, stan)

Sedan tidigare hade tjejerna och jag planerat en reasväng på stan. Ryktet sa att det var potentiellt fyndläge.
Själv hade jag hoppats hitta ljusa, somriga kläder. Så där att man kan känna sig fin utan att vara uppklädd. Är ju en del födelsedagar och andra festligheter under sommaren.
Eftersom jag ska börja med en begravning så blev första inköpet en enkel svart kjol.
Och sedan rullade det bara på!
Svart, svart, svart och svart!
Förutom detta även en tunn, långärmad tunika (i svart) som skulle kunna fungera bra med kjolen. Skönt om det blir en varm dag.
OCH en svart T-shirt, vilket jag jagat ett tag.
Allt var fynd, men inte särskilt somrigt :-/
 
Kaffe fick jag såklart.
Iste var överraskande gott (säkert enorma mängder socker)
 
Fanns det då ingenting i mina påsar som inte var svart?
 
Jo, faktiskt!
I flera år har jag varit utan klocka.
Först hade jag förmånen att inte ha något annat än mig själv att ta hänsyn till på jobbet. Då njöt jag av att inte vara styrd av klockan.
 
När självstudietiden var över insåg jag att jag inte kunde avläsa urtavlan på min trotjänare Certinan utan glasögon, så därför har jag mest använt mobilen.
 
Idag slog jag till (rea så klart) och köpte en klocka med stor urtavla.
Det som gjorde att jag kom till skott var färgen :-)
Armbandet var inte riktigt vad jag tänkt med, men i valet mellan urtavla och armband fick urtavlan gå före.
 
Tog som utlovat en tur till spåret, men det slutade i stor frustration. Jag blir så trött.
Antingen ger jag upp, eller så får jag göra ett nytt försök i morgon.
Brudarna och jag har haft Tommy Lee Jones kavalkad: Jagad, U.S.Marshalls och ikväll Double Jeopardy.
Nu är det dags att kvälla, trots att jag har semester.

Kommentarer
Postat av: Lena

Skorna såg jättefina ut. Nåt sånt skulle man kanske ha på jobbet.

Kom gärna förbi om du har vägarna förbi stan, jag kan bjuda på kaaffe och frökex med ost. :)

2012-07-03 @ 09:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0