Det går inte

att ladda upp bilder med den långsamma förbindelse jag har nu :-(
[Update: en timme senare gick det helt plötsligt. Fattar nada??!]
Idag var det nog sommarens varmaste dag.
Varmt, klarblå himmel och helt vindstilla!
Väntade in i det längsta med att duscha och byta om för begravningen, som var 14.00.
Det var en stillsam och uthärdlig tillställning.
Litet sällskap med enbart släktingar.
Trist att det enbart är vid sådana tillfällen vissa av oss träffas. Min kusin t.ex., vars mamma nu begravdes, har jag inte träffat sedan min pappa begravdes.
Efter samlingen i församlingshemmet var det skönt att komma tillbaka till gården.
Syster och svåger hade bjudit oss på mat lite senare, så jag passade på att ta en löptur.
Mad dogs and englishmen, go out in the midday sun. Idioter som ger sig ut och springer då...?
Grustaget!
Urjobbigt!
Fin utsikt, jobbig banprofil.
Grönt är höjdprofilen, blått är min (o)fart. GPS'en var inte alldeles nöjd tror jag, pga. radioskuggan.
Nackdelen med grustagsturen är mest tydlig andra gången man tar den.
Första gången på året minns man att den var jobbig. Andra gången VET man precis HUR jobbig!!!
Mentalt tungt.
Sedan satt vi kvällsolen och åt gott grillat älgkött (styckningsdelen heter "klump", enligt värdparet), hemgjort persiljesmör, grillade majskolvar och läcker sallad.
Promenad med husets hund, plockade sommarblommor åt mamma och är behagligt trött både i huvudet och kroppen.
Trögheten i nätkommunikationen är enda smolken i glädjebägaren.
Detta till trots råkade jag av en slump få kontakt med systersonen i Nya Zeeland i går kväll strax efter midnatt.
Surprise!
Kul!
Vinter där :-)
 

Kommentarer
Postat av: älsklingssonen

Systerdottern?

2012-07-07 @ 00:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0