Så otroligt skönt!

Det var inte det första jag gjorde, men ganska snabbt!
Slow-start helt enligt planen.
Gjorde initialt en titt i tvättstugan för att starta torktumlaren (var fiffig och körde igång en 60 vitt i går morse). Surdegsdottern hade dock förekommit mig och startat en ny maskin med träningskläder.
Ok, det krävde en större insats så jag frukostade först.
På med kaffet och sedan ner igen.
Tömde strecken och torktumlaren, bar bort lite ren tvätt och hängde träningskläderna.
(vi genererar rätt mycket av den varan! mest svart)

Sedan kunde jag samla ihop utensilierna för Ingentinget och slå mig ner på ledighetsplatsen.
Härifrån kan jag ha koll på det mesta. Ingentinget kräver eg. bara dator, telefon och kaffe så det är inte så ansträngande.

Slog en pling till mamma för det var ett tag sedan vi hördes av. Där vräker det ner snö, men hon bekymmrar sig mest över fåglarna.

Barnen är också lediga idag.
Jag brukar vara lite missunnsam och helst vilja vara ledig ensam.
Det känns mer lyxigt då, plus att jag gillar tystnaden.
Men de hålls mest på sina rum så det är uthärdligt ;-)

Det låg ett blompaket på min skrivbordsstol på jobbet en eftermiddag när jag kom susande från ett möte. Eftersom jag hade ett bokat besök så flyttade jag den till mitt sidobord, för att ta hand om det sedan.
Sedan visade sig bli dagen efter. Det blev en oväntat hastig avfärd, så jag glömde helt enkelt bort den :-(
Morgonen därpå öppnade jag paketet och satte tulpanerna i vatten och tänkte att det var kört.
Mycket riktigt hängde de efter en stund utslagna över kanten på lingonsyltsburken.
MEN, ett par timmar senare hade de repat sig!
Jag lät dem stå i personalrummet två dagar för att det kändes så trevligt. Igår flyttade jag dem till mitt rum eftersom vi hade disputation.
Blommorna var från en kollega som tack för lite samåkning.
(lurigt, för om någon står i tacksamhetsskuld så är det jag...)

Nu börjar det dra ihop sig till ett litet arbetspass igen.
Sedan kanske jag ska fästa trådar så pannlapparna blir klara.

Studenten anlände just för att studera sina texter i idéhistoria. Redan de gamla grekerna...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hur ahr du burit dig åt för att komma ut på blogg.se? jag kommer bara till stilsidan och hittar inget annat försökt skriva till dem men får bara maailet i retur med adressat okänd. Så här ligger jag med opublicerade inlägg.Arg grr

hoppas din lediga dag är skön

2012-01-27 @ 15:32:18
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0