Lite kreativ kanske

Fick i alla fall ur mig några tankar inför morgondagen.

Hämtade nya bilen, och lämnade den lilla praktiska Polon :-(

När vi kom hem, aningen tidigare ön vanligt, så var det dags att dra igång med middagsmaten.

Ugnsstekt falukorv stod på schemat, men en del muttrande från ätteläggen gjorde att jag övertygade sonen att vi skulle vara lite Wild and Crazy.

Sagt och gjort: Korven skivades i lite tjockare skivor, ner i en ugnsform i lite tegelfor, på med en röra av kanperstekt bacon, purjolök och gullök, blandat med riven ost.

För att få lite "sås" blandade jag creme fraiche med lite (mer) riven ost och toppade hela rasket med detta.

In i ugnen ca 15 minuter.

Under tiden stekte vi potatis som blivit över för några dagar sedan.

Tyvärr var vi lite dåligt sorterade på grönsaksfronten.

Annars var det rätt smakligt och ingen hade någon synpunkt.

(protesterna mot den ugnsstekta verkar mest bero på att tillagningen kostar mer än det smakar)

Nu måste jag ta ut ett nötbröd jag bakat.

Kommentarer
Postat av: Kristina

här serverades set ugnstekt falukorv, inte riktigt sonens favorit ,till detta potatisgtratäng som jag längtat efter men den var ej riktigt så krämig som jag hoppats. Sonen tyckte inte det var en bra kombin. Dessutom äter flickvännen inte korv vilket jag glömt, inte heller min reserv köttbullar så hon fick bara gratäng. det värsta är att samma mat kommer severas idag för det blev så mkt över. Känner redan kommentarerna.

Vilken snygg bil, vad är det för märke? Har ni bara en nu?

lycka till med dagen



2012-02-08 @ 13:21:38
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0