Casualties of war

Efter gårdagens ihärdiga blåsande och visst snöande, var det bara att ge sig ut med snöbjörnen.

Barnafadern tog ett rejält nappatag med garage-uppfarten på förmiddagen, så att vi skulle komma ut med bilarna.

Sonen som skulle iväg vid halv-två tog en timme med uppfarten.

Efter en slowstart med kaffe, skidåkning och lite sudoku riggade jag mig för att pass i naturgymmet.

En timme och 20 minuter senare hade jag rensat uppfarten till huset.

Trodde att det skulle vara vidrigt nere vid vägen. Plogvallen brukar alltid vara hur jobbig som helst.

Men det gick över förväntan trots att det var snudd på plusgrader.

Konsekvenser fick det: snöbjörnen gick sönder.

Men den har tjänstgjport rätt bra under åren, så den får gå i pension (före 75)

 

 

Nu ser jag på Wallander.


Kommentarer
Postat av: Kristina

men ni har ju mkr mindre snö än vi. bra det gick bra i all fall

2012-02-20 @ 13:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0