Algoritm för ledig dag

Tänkte ge lite tips på hur man organiserar en ledig dag.

Algoritm

  1. sov tills du vaknar av dig själv
  2. gör en god frukost, med tillhörande kopp grönt te
  3. sätt på kaffet
  4. strunta i att det ser ut i köket!
  5. ta med kaffekoppen till din favoritplats
  6. surfa och blogga lite
  7. lös en sudoku/korsord
  8. fundera  om det finns något som inte känns jobbigt som kan göras (bonus)
  9. må gott!
Bortsett från att jag väcktes av ett telefonsamtal så har dagen följt algoritmen.
Det ringde inte i svinottan så det var rätt ok.
(vi kan göra den prakiska delen av bilbytet nu)

Nu har jag druckit den första koppen och går för att hämta lite till.

Dvs. jag har kommit till punkt 6.

Det där med något som inte känns jobbigt (punkt 8) är lite lurigt.

Olika, olika dagar vad som upplevs som motigt.

Idag finns det en del att provtänka på:

  • rensa avloppet i handfatet (började igår, men måste lossa fler fästen på röret)
  • tvättstugan
  • städa sovrummet
  • läsa igenom en artikel vi funderar på att försöka publicera
Några axplock.
Medan jag degar och känner efter njuter jag i alla fall av mina blommor!

Tiden går!
Tog en bild på min fina köksklocka när jag gick till favoritplatsen.
Så snart har jag ingentingat i en timme :-)

Klockan har min syster gjort på slöjden!!
Det måste vara snart 35 år sedan.

Har nog tänkt att dagen ska innehålla en tur till gymmet.
Frågan är bara när?!
Å ena sidan är det skönt att göra bort nästan nu direkt, å andra sidan kan jag gå när tjejerna går till träningen ikväll.
Eftersom jag har mer ork för annat tidigt på dagen, funderar jag på att lägga träningen ikväll.
I våras när jag ville vara utomhus, så var det bättre att gå ut tidigt på dagen för att kunna ta till vara solljuset.
Fyllde en viktigt funktion.

Snabba kast i vädret!
Både bildligt och bokstavligt.
Temperaturen har stigit från -20 till -3 och det blåser rejält runt knuten där jag sitter.
Hoppas innerligt att det inte blir plusgrader bara...


Wikipedia: En algoritm är inom matematiken och datavetenskapen en begränsad uppsättning (mängd) väldefinierade instruktioner för att lösa en uppgift, som från givna utgångstillstånd (starttillstånd) med säkerhet leder till något givet sluttillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0