#8 - Bonusverksamhet

Japp!
Hade burit ner tvättkorgen i tvättstugan någon gång under helgen, så för att kunna lägga i smutstvätt var jag tvungen att tömma och bära upp den.

Lika bra att ta ett litet tag där då.
Inte så mycket ren tvätt att vika, så det gick snabbt.
Sonen hade tidigare röjt bland tvätten på rummet så han hade ca 15 par sockor rena.
Enkelt när alla ser nästan lika ut.
Det enda som skiljer är sulan som finns i två versioner.
Försöker para ihop redan när jag hänger.

När jag hade tagit bort den rena tvätten, hängt de träningskläder (!) som dottern tvättat och laddat en ny maskin fick jag för mig att det skulle ge stor effekt att städa lite i tvättstugan.
Sagt och gjort!
Hämtade dammsugaren för att få bort allt damm(!), men lika mycket för att få bort de pyttesmå vita flingor som blir resultatet av att tvätta kläder i vars fickor det finns pappersnäsdukar.
Rena snöfallet när man skakar ut den blöta tvätten.

Dammsugaren har sin plats i det s.k. hörnrummet (gamla pannrummet) och väl där insåg jag att för att komma åt gardiner (istället för tomte-d:o som fortfarande hänger kvar) så behövde jag flytta runt lite platta flyttlådor (sedan renoveringen) och även en del temporärt inställda objekt.
Sagt och gjort!
Passade på att dammsuga där också.

Nu tyckte jag att det var dags för lite mer kaffe och något ätbart.

 

När jag skulle ladda bryggaren kunde jag inte undgå att reta mig på avlagringarna i glaskannan.

 

Hur 17 kan man tillverka en glaskanna till en kaffebryggare som inte kan diskas i maskin?????

Det står i instruktionen att handtaget och locket då kan bli missfärgade.

ALLA vet väl hur oljigt kaffe är och det blir avlagringar på allt.

 

Mellanmålet fick bli ostskivor med supergod pastej på. Mums.

Maken som ALLTID äter pastej på extragräddat rundrut brukar köpa Scans ugnsbakade leverpastej, som är den godaste.

Men nu sist hittade han en ännu godare (och lyxigare): Scans Deli version som är gräddleverpastej!

Passar mej!

 

Så... nästa ågärd kanske blir gardinerna då.


Kommentarer
Postat av: Kristina

vilken energi. Ta inte ut dig. Blir alldeles imponerad. Jag har inte gjort ngt varken i helgen eller idag bara försökt stå ut med värken. Lycka till gläds när du får ork till såna arbetsinsatser kram

2012-02-06 @ 15:32:38
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0