Vad gör man hela dagarna?

Den gångna veckan var hektisk.
Massor av brandkårsutryckningar.
Men jag tror att jag redde ut allt, visserligen med en del kvällsarbete, men ibland räcker inte arbetstiden till.
Jag har dessutom valt att skjuta fram min lediga dag nu de veckor som jag vet är kritiska.
Då blir det mer ledigt senare...

Fredag var det både tentavaktande och såväl planerade studievägledningssamtal som frågor vid dörren.

Snabbt hem och byta om för att gå på föräldramiddag med dotterns fotbollslag.

Trevliga människor istort, så det kan man ju uthärda.

Lördag hoppade vi över morgonmatchen i innebandy, men hängde med till dagens andra match på eftermiddagen.

(fotbollsdottern var ålagd vila och gjorde sin insats genom att göra en inbakad fläta på mig i pausen)


I torsdags baxnade vi över att det var inträde till denna försäsongsträningscup, 40:- per match.

Döm om vår förvåning när det visade sig att det kostade 60:- för matcherna lördag-söndag.

Nåja, det hindrade inte att vi drog iväg även i morse till matchen som började 9.00, men vi kom till andra perioden eftersom fotbollsdottern skulle med in till samlingen 09.45 inför sin match 11.00 på samma arenaområde.

Eftersom inträdet var så ohemult högt vägrade jag att göra några som helst inköp av arrangören (!), så efter innebandyn körde vi förbi bästa latte-macken och där inhandlade jag en termosmugg till bra pris.

Tänkt testa det ett tag just med tanke på alla skjutsningar till underliga planer där det inte alls är säkert att det finns kaffe.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Så skönt att du är på gång igen, ja med bloggandet. Det blir så trist med den halvruttna gurkan varje gång jag går in vilket jag gör ofta.



Tack för en trevlig kväll

2011-09-04 @ 23:31:18
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0