Utan att behöva välja

Även den här dagen fylldes med aktivitet och har snart passerat förbi.
Fotbollsdottern drog iväg till Stockholm vid 10.
Mannen (och så småningom undertecknad) drog ut och plockade fallfrukt innan han for på handbollsmatch och dikesgrävning. 12 stora pappkassar var det den här gången.

Sedan drog han, och jag snörde på mig springskorna för en liten skogstur.

Bättre än i onsdags i alla fall.

Men bara korta turen eftersom sonen skulle till match strax före 13.

Skaplig match men tyvärr förlust med 1-2. Oavvgjort hade varit mer rättvist tror jag.

Träffade även dottern med bf vid matchen, så sonen hade stor fanclub idag!

Vad blir det till middag, då...?

Jag helstekte fläskfile i stekpannan och hällde en påse potatisgratäng i ugnsformen (på dotterns begäran).

Vips var det avklarat.

Medan jag pulade med middagen påbörjade sonen gräsklippningen (det växer verkligen som gräs!).

Denna klippning avslutade jag sedan,  samtidigt som surdegsdottern satte igång brödbak.

När jag kom in igen var brödet på låååååååååååång jäsning, så då bakade jag havrefranska efter ett önskemål av dottern med nyinsatt tandställning (ska vara lätttuggat just nu).

Nu lägrar sig lugnet över hemmet och jag varvar ner med grönt te och dator.


Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vad äpplen-du har aldrig funderat på att göra äppelmust på dem.Det blev superbra o är jättelätt att göra, är inne på omgång två

2011-09-19 @ 21:18:43
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Kristina

men oj vad äpplen- Du funderar aldrig att göra äppelmust på dem?Det var superlätt och supergott och är inne på sats 2. Kanske ngt för den bakande dottern

Jag hade recept länk i min blogg

2011-09-19 @ 21:25:35
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0