Sysslar med fel saker?

Borde rätta uppgifter idag (måndag = rättningsdag).

Men det kommer alltid akutuppgifter som tränger sig före, rätt eller fel.

Skulle rekonstruera en närvarolista från förra kursen (jag hade examinerande redovisningar), men kunde för mitt liv inte komma på om, och i så fall var, jag hade organiserat det där.

Fick lov att plöja igenom alla högar på skrivbordet, hjälpte inte, jo jag fick städat.

På skrivbordet ligger inte bara högar med viktiga och oviktiga papper, utan även en del museiföremål:

Här finns källkoden, i FORTRAN, till både LINPACK och MATLAB, som var mitt ansvar ett par år.

Vi exporterade en version av MATLAB som innehöll implementationen av Jordans normalform för egenvärdesproblem, vilket var mitt examensarbete. Därför hade jag hand om detta.

Till sist hittade jag en mapp på bänken, prydligt organiserad, där jag noggrant markerat närvaron. Puh!

Nu håller jag på med den första rättningsuppgiften, som tar längst tid eftersom man ska sätta sig in i vad man ska titta efter och bestämma hur man ska bedöma det.

Väntar med lunch för att slippa köa så länge.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0