Två sidor av samma mynt

Fotboll är högaktuellt just nu.

Alla krigar för en plats i solen.

Även jag som åskådare.

Förra helgen var det svinkallt och jag höll på att frysa sönder när jag skulle ta en bild på sonens match.

Fick bli under paraplyet, trots att det blåste så hårt att det knappt höll ihop.

Den här söndagen var det dottern som spelade och solen sken, men samma eländiga kallblåst.

Solen hjälpte tyvärr inte hemmalaget som åkte på en riktig lektion: 2-5 mot AIK som hade bättre teknik, bättre kraft och bättre attityd tror jag.
Huvudsaken är att man kan dra lärdom av detta och ändra det som kan ändras under pågående säsong.
Den kroppsliga styrkan kommer delvis med åldern, så där är det bara att jobba på och låta tiden verka.
Det mentala kan man jobba med hela tiden.
Nu gäller den där sanningen om kroppen inte hur länge som helst.
Jag har definitivt passerat den gräns när ökande ålder inte längre innebär större, starkare och vackrare :-(
Skippade en planerad tur till spåret igår och satsar på att komma ut idag istället.

Jobbwise ska jag försöka ta itu med att göra tekniska rapporter av mina två intervjustudier.
Om de ska publiceras så borde de hur som helst se annorlunda ut än nu. Just nu är de mest en avrapportering för att få med materialet till avhandlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0