Rapport från gräsmattan

Har tillbringat några sköna timmar på gräsmattan tillsammans med olika kombinationer av familjemedlemmar.

Strålande sol och klarblå himmel har renderat en del ömma punkter på kroppen.
Men vad 17?!
Snart kommer man inte att beklaga några mulna dagar.

Helt enligt planen åt vi idag Andlusisk grönsakssoppa: Gazpacho.
En kall mixad soppa baserad på tomater, gurka, paprika, lök, olivolja, rödvinsvinäger och buljong.
Den ska serveras riktigt kyld och är då himmelsk.

Nu har alla barnen dragit åt olika håll och jag sitter ute i kvällsolen med min bärbara.

Tänk så annorlunda livet har blivit med datorutvecklingen.
Inte helt säker på att allt är till det bättre :-(

Har bestämt mig för att ta en tur ni-vet-vart senare i kväll.
Men vem bryr sig?!
En stapplande, rödflammig 50-plussare gör väl ingen glad.

I morrn' då?
Tja om prognosen stämmer så skulle det kunna bli mindre solning i alla fall.
Då kanske jag åker och försöker skaffa lite sommarplant att peta ner i ödemarken.

Fotbollsdottern ska visst jobba för laget på eftermiddagen, så det kan ju passa bra att kombinera.

Slaskdeckarna börjar ta slut oxå, kanske måste åtgärdas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0