Dagar kommer och går

Idag har jag (bl.a.)
  • skjutsat dotter till fotbollsmatch
  • tittat på sagda match
  • fått p-böter på sagda match (jag fattar inte varför?!)
  • skjutsat annan dotter till bf
  • försökt få tag i sonen (förgäves)
  • handlat (såklart)
  • packat upp handlingen :-( (gillar INTE det)
  • skottat färdigt på gården (skönt vädet att vara ute i!)
  • druckit dagens 3 (tre) första koppar kaffe (drack en efter matchen men den räknas inte)
  • tvättat lite
  • lagat mat till dottern och mig
  • lagat mat en gång till, ytterligare två ätare
  • pratat med dotter i telefon
  • pratat med dotter i hallen
  • löst lördagskrysset (inte en enda underlighet?!)
  • försökt utreda problemet med trådlösa routern (mest barnafadern om jag ska vara ärlig)
När man räknar upp smått som stort i en lista så ser det mer ut än det är :-)
Nu sitter gamlern' på övervåningen för att låta döttrar med kompis härja på nedervåningen, helt ok nu när vi har fått rätt trevlig här uppe. Den reparerade TV'n gör att vi ser lika bra här. Just nu skidskytte, men kanske gammal deckare sedan. Jag älskar Helen Mirren så det gör inget att jag sett den förut (tror jag).

Vi lyxade med wok idag. Lövbiff i smala remsor och wok-grönsaker. Till det creme-fraiche smaksatt med en supergod ost från Castello (glasburk, hittar ingen bild).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0