Rapport från ett bakbord

Dagen började i acceptabelt tempo (sov en timme längre än jag tänkt).
Upp, frukost och sedan en cykeltur till Statte för att köpa mjölk till baket.
(hur kunde jag glömma det igår???)
Sedan sätta saffransdegen!

Familjerådet tyckte att lussebullar var bättre än saffransbröd (mina specialare med mandelmmassa i), med tanke på målgruppen (tjejer i 16-årsåldern och deras föräldrar).
Så nu har jag bakat 48 lussebullar och 31 saffransbröd.
Dottern sätter precis igång med surdegsbak, det godaste brödet ever.
Dags att dra till Kåmpe för storhandling inför helgens försäljning på Hallen.

Kommentarer
Postat av: Kristina

jag beundrar dig.

2011-12-02 @ 16:51:18
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0