Egoism och pussel

Igår kväll började jag tänka på att mycket av det vi gör och tänker styrs av egoism. Kanske allt? Man är alltid sig själv närmast, även om det ofta kan gynna andra också. Jag ser det ibland hos andra och grubblar över mina egna bevekelsegrunder.
... och ändå känns det ofta som att det inte finns någon tid över för bara mig?! Hur går det ihop??

Sitter på jobbet och skickar mail till olika gymnasieskolor (vem läser mail där nu??) för att ha startat rekryteringsprocessen. Börjar känna mig riktigt orolig för bristen på material...

Ihärdigt pusslande igår kväll/natt gav följande resultat (vi behöver bordet i morgon till nyårsmiddagen!):


Kommentarer
Postat av: Kristina

Men är det så? Jag vet inte om jag håller med, jag tror det finns en massa osjälviska handlingar. Sen är det ej fult göra ngt för sig själv. Jesus säger ju älska din nästa som dig själv och det innebär ju att det är okey att även göra saker för sig själv. Sen att man oftast kommer i sista hand vad ska man göra åt det? Är det inte där man borde göra en omprioritering, att någon gång med gott samvete komma först?

2009-12-30 @ 11:10:38
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Svägerskan

Tack för senast. GOTT NYTT ÅR på dig och din familj. Hälsa alla ifån oss.

2009-12-31 @ 14:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0