Några dagar till med lilla My

onsdag 31/1 = panschis och forskning
 
Jobbade även idag någon timme här och där.
Ändå får jag umgås och har sällskap till måltider och kaffe.
När gästerna hade åkt, käkade jag tacosrester och la sedan en god stund på textarbetet igen.
I morgon torsdagh ska kollegan och jag sitta hela förmiddagen och göra en kraftansträngning.
 
tisdag 30/1 = jobbar och mormorar på hemmaplan
 
Trevligt när man kan jobba lite hur som helst på sina panschisdagar.
Hade ett zoom-möte med en kollega som ville ha mina synpunkter på sin ansökan om meritering.
Jag behövde också lägga lite tid på vårt antologikapitel, men kunde ändå njuta av dotterdottern och hennes mamma. T.ex. kunde vi ta en rejäl lunchprommenad.
Strax efter lunch drog de iväg till lillkusinen Sam och umgicks på eftermiddagen.
Tofu stannade med mig och var osannolikt stillsam.
På kvällen fick dottern besked att hissen nu kommit igång, så hon bestämde att vara kvar här onsdag, hämta Mys pappa på jobbet vid 16.30 för att få lite hjälp med bärandet från bilen.
Idag slog vi till på tacos till middag 👏
 
måndag 29/1 = jobb hela dagen
 
Bara att försöka skriva och läsa melan alla mail och bokade besök.
Hunden blir otroligt speedad när man kommer hem:
 
Även dotterdottern blir glad.
De hade varit på öppna förskolan på förmiddagen och var mycket nöjda med det.
Listiga som vi var gjorde vi till söndagmiddag en stor grönsakspaj, så dagens middag var inget problem 😊
 
söndag 28/1 = Maken far , men lilla My kommer
 
Vid 10 drog Barnafadern iväg för att vara med sin pappa några dagar.
Det var lagom att börja bo i huset igen, men bra med lite sällskap och handräckning var alla ense om. Farfar är ju inte så alert längre, så det behövdes en energisk sorterare och bärare för att fixa i huset.
Jag passade på att skotta uppfarten, för att få bort den lilla snö som tillkommit.
Ensam behövde jag docj inte vara särskilt länge.
Redan innan lunch kom dotter, dotterdotter och hund hit till mig, eftersom hissen fortfarande står i deras hus. Tredje veckan nu...
Trevligt med sällskap. För oss alla tror jag.
Lite enklare med hundpromenader, när man är flera,  men lite bökigare med nattvakten när man bara är en ansvarig.
 
Har fortfarande inte kommit igång med  träningen på lokala gymmet. Tänkte att passen på Södra berget skulle bli en lämpligt start, men tji fick jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0