Jobbar heltid denna vecka

fredag 26/1 = [DKV]
 
Idag började vi i MIT-huset, käkade lunch och gick sedan över till Humhuset.
När jag tog en godtycklig kopp i skåpet visade det sig vara en riktigt pärla.
 
Idag hade jag tre project att arbeta med:
  • läsa en kollegas pedagogiska CV (för meritering)
  • bröta lite i min egen pedagogiska portfölj
  • uppdatera antologitexten med egna rättelser och kommentarerna från peer review-mötet i onsdags.
Fick CV't läst och en del gjort på de andra två. Det mesta på antologin. Måste nu börja röja i texten för portföljen. Deadline:
torsdag 25/1 = mera möten
 
Började med programråd för teknisk datavetenskap.
Sedan ett par studentsamtal. På eftermiddagen började jag rota i trasselsudden som ska hjälpa till vid en ansökan om pedagogisk meritering. Skrev ut en hel del instruktioner och mina tidigare papper.
 
onsdag 24/1 = peer review möte #4
 
Hann läsa även vår eget bidrag och hittar såklart en hel del att fixa till. Kommentarerna var ungefär desamma.
Eftremiddagen var det bokat för studentsamtal
 
tisdag 23/1 = dö'-städning
 
Även om man skjuter upp "för det hinner jag sen", så dyker sen upp - och då kan man inte välja.
Jag skulle få ett höj- och sänkbart skrivbord. För at det skulle fungera behövde jag tömma ett par hyllor. Jaja, med god hjälp av mina trevliga kollegor Bertil och Johnny så var det snabbt gjort. Jag passade på och kastade en hel del, gav bort några av mina käraste böcker.
  • Pete Stewart's Matrix computations, som till sist lyckades få mig att få en känsla för matrisers nollrum och värderum. Det löste upp många knutar i den numeriska linjära algebran.
  • Gilbert Strangs Linear algebra and its applications - klassiker som jag själv bara haft som referens
Dessa gav jag till en av våra yngre numeriker Lars K.
Dessutom gav jag bort 4-5 OO-klassiker till min rumsgranne Johan.
  • David West's Object thinking - gav mig rätt vokabulär för tänkandet i objekt
  • Martin Fowlers Refactoring
  • Gang of four's Design patterns
  • Robert C Martins's Clean code - han gav många bra insikter i hur man modellerar
Till sist var det rent och snyggt, och det tog inte lång tid innan bordet var på plats.
 Så nu är det bara att växla mellan stå och sitta.
 
måndag 22/1 = försöker läsa antologibidrag
 
Onsdag har vi peer reviewmöte i författargruppen igen.
Jag hade hållit kalendern ren i början av veckan för att kunna ägna mig åt detta.
Men såklart dyker det upp ärenden hela tiden.
Nu är alla bidrag långa (ca 20 sidor), så det tar tid att gå igenom dem. Vad ska man ge för typ av återkoppling?
Hela veckan har vi fått ha My och hennes familj här hos oss. Hon är en så förnöjsam tjej. Jag får korsordssällskap också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0