Nu börjar OOTD

torsdag 7/9 = Petuniorna är fina ...
 
...men astrarna är pyttesmå.
Outfit of the day.
Måste hålla lite koll, eftersom jag normalt bara tar det som hänger framme.
Eller... ja... inte riktigt. Men när jag undervisar vill jag ha lite koll på vad jag använt. Ingen brist på alterna tiv, så....
Idag var det möten och möten och möte och.... sen for jag hem!
Nu ska jag se det (engelskt) roliga paret Lewis och Hathaway!
 
onsdag 6/9 = plockade fallfrukt (igen)
 
Vi börjar tro att vi aldrig fått så mycket frukt på äppelträden som i år.
Efter frukostkaffet drog ut och samlade ihop allt vi kunde rymma i två soppåsar, två stora korgar och två hinkar.
Sedan snygga till sig och dra mot stan.
Dottern hade tänkt komma ut, men ändrade sig då Myran verkligen varit onöjd med bilåkningen på slutet och då är det jobbigt att vara ensam vuxen i bilen. Så vi åkte inöver.
Vi tömde ut äpplena på ÅVC på vägen (vår har stängt för modernisering, men det finns en nästan i stan).
Efter det försökte vi fråga oss fram och ta reda på var vi köpt lampan över matbordet. Ett av glasen har "gått" sönder (se den trasiga måndag 4/9). Det var jag som "gick". Till sist hade vi väntat så länge på hjälp på två olika möbelaffärer att vi gav upp och drog vidare.
Ett snabbstopp för att köpa en ny stekpanna blev den riktiga bromsklossen. Den supertrevlige och engagerade butiksägaren hade bara oss att prata med.
Och det gjorde han.
Länge.
Ingen panna fick vi med hem heller.
Däremot vet vi nu vem som säljer lampor av den tillverkare som vi sökte.
Dit hann vi inte.
Dottern fixade kaffe och sedan ville hon skruva in nya lastgaller i bilen för att göra plats för både hund och barnvagn. Hundens transportbur tar nämligen upp hela bagaget.
Medan dottern, My och Barnafadern (mina barns fader alltså) skruvade i garaget gick jag en längre sväng med Tofu.
 
tisdag 5/9 = Så var det dags för MP
 
Rättade en hel drös och drog sedan en genomgång. Detaljerade förklaringar av ett första c-program. Det tar tid men är faktiskt rätt kul. Man får chans att berätta vad olika konstruktioner gör och varför de behövs i programmet.
Eftermidagen var full av stvl. Fortfarande en del oklarheter runt omregistreringar. Ny bud hela tiden. Vi vet helt enkelt inte hur arbetsflödet ska se ut. Vem som gör vad och när.
Planen var att åka till GBG för BG.
Hur kunde jag ens tänka tanken?
Bara att boka om till onsdag. Tur att GB är luttrad.
 
måndag 4/9 = panschis med fint besök
 
Dotter, dotterdotter och hund dök upp.
Roligt. My börjar vara responsiv och "prata" lite nu. Sååå häftigt!
Men hon börjar visa lite humör också. Kan vara riktigt ilsken. Såklart vet man inte vad hon vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0