Slutet av veckan + OOTW

måndag 2/10 = stökar ute och inne
 
  • plockade bort möblerna från trädäcket
  • ansade spirean
  • lite mer fallfrukt att ta upp
  • till ÅVC för att bli av med den och lite annat skräp
  • pantade
  • bloggar
Jag är en optimist (saknar verklighetsförankring!) och drömmer om att kunna ta in fina buketter på hösten. Därför brukar jag så astrar och petunior.
I år blev astrarna ca 15 cm höga. Petuniorna var fina, när de väl blommade, så rådjuren kalasade på dem nu på slutet. Därför tog jag in några dahlior idag.
Observera den snapsglasstora "vasen" till astrarna.
 
söndag 1/10 = stökar ute och inne
 
Idag var vi lite energiska
  • plockade fallfrukt
  • tömde drunknade blomplanteringar
  • stora tvättdagen
  • Barnafadern klippte gräset
  • ...och drog till golfbanan
  • bakade en äppelkaka (igen)
  • gjorde botten till LCHF-pizza
På kvällen pratade vi med Vincent och hans mamma.
Ja, eller.... det var mest Vincent som paratde.
Nu på fredag åker vi ner.
 
lördag 30/9 = hemma hos Mysan
 
På morgonen inspirerades jag av skålen med äpplen från våra träd och satte igång med en äppelkaka. Det var lämpligt eftersom vi hade lite ärenden i stan och skulle tillbringa en stund hos My och hennes familj.
Gravida dottern hade avtalat om att vi skulle slå följe till tygaffären, så vi hämtade upp henne.
Någonstans långt bak börjar det kännas lite kul att kanske ta upp sömnaden igen. Blir nog enklare när jag får tillbaka mina panschisdagar i november.
Fikat föll väl ut coh sedan hjälpte jag dottern lite med småstäd. Jag tog hand om köket och hon damsög och plockade. Morfar och moster möjliggjorde som barnroare.
Ingen jätteinsats, men trevligare för familjen att få undan lite.
På kvällen var det hockey, och favoritlaget vann. Slog Malmö borta i förlängningen.
 
fredag 29/9 = kort DKV
 
Kollegan på kursen har något knas med rösten, så jag fick ta allt hans prat (och mitt eget såklart).
Det gjorde att jag hade tre genomgångar på raken. Puh! Jag har svårt att inte brodera ut, så jag hamnar alltid i tidsnöd.
Men sedan, en stunds lugn och ro med Mia!
Fick lov att åka förbi VW för att kontrollera mbilnyckeln, som helt plötsligt börjat bete sig underligt. Där bytte de batteri (!) och så var det inget mer med det. Vi hade slutit bort det eftersom bilen alltid brukar påpeka när nyckelbatteriet ärdåligt. Passade på att svänga förbi My.
Satt någon timme och drack en kipp kaffe med modern.
Kvällen lugn.
(OutfitOfTheWeek)
torsdag 28/9 = valinfo och individuella samtal
 
Drogs med huvudvärk hela dagen, så jag var verkligen inte till min fördel på valinfot.
Hade tre gäster som jag inte gav någon trevlig introduktion :-(
 
MoDo - Rögle 2 - 1!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0