Familjens första vigsel

lördag 28/10 = vigsel i stan
 
Kl.11 träffades vi på rådhuset för att vara med på vigeseln mellan Frida och Björn.
Jag filmade hela ritualen, och resultatet blev en inspelning på 1 minut och 19 sekunder.
Men högtidligt och trevligt ändå..
(man hör lilla My på filmen också)
Så nu är min yngsta dotter fru Nygren.
Efteråt följdes vi åt och käkade lunch.
Väl hemma tittade vi lite på hockey.
Sonen drog in till stan för att fira lite med sina kompisar.
Vi såg MoDo förlora med 5-2 mot Luleå.
Försvaret har en del att jobba på.
 
fredag 27/10 = jag på jobbet, finbesök hemma
 
Sonen och jag åkte tidigt in till stan. Han hoppade av i stan och jag hann bar tillbaka till iuniv för att göra kursens sista mästarprov.
 
Kommunikationsdottern åkte ut till morfar med lilla My.
JAg handlade på vägen hem och vi käkade tecos (såklart!). Sonen hade fått skjuts hem av sin kompis/kollega Adrian. Självklart ville vi att han stannade på middag.
Trevligt!
När dottter, dotterdotter och hund skulle hem, körde vi in med en extra bil för att hjälpa henne. Det har inte alltid varit så populärt med hemfärder. Nu kunde hon sitta med My medan morbror Jakob körde. Funkade bra.
 
torsdag 26/10 = fixar det "sista" till telefonen
 
Åkte in till jobbet för att få hjälp med jobb-accesserna.
Funkade bra, efter en del bök för supporten. Tänk att det inte bara är jag som har besvär med att förstå instruktionerna. Precis därför jag anlitar proffsen.
 
onsdag 25/10 = 6 timmar examination
 
Detta är näst sista examinationen på programmeringskursen.
När jag var klar vid 15.30 åkte jag direkt ner till stan för att köpa en ny telefon.
Tyvärr finns den inte i någon av Apples traditionella färger, så jag tog en svagt blå.
Försökte få hjälp med bilder som inte gick att ta bort, men det var inte så framgångsrikt.
Till sist gick jag och drack kaffe medan de kopierade över min miljö från gamla till nya telefonen.
Bank-id gick att fixa.
Allt utom certifikaten till MFA och eduroam fick jag med.
T.o.m. parkeringen låg kvar :-D
Det jag har kvar att göra är att koppla ihop telefonen med datorn för att synkronisera kalendern.
 
tisdag 24/10 = Sonen blir 30!
Alla mina barn är verkliga gåvor, och jag kan knappt förstå att jag fick bli mamma till dessa fem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0