Är jag i fas nu?

torsdag 16/11 = panschisarna får besök
 
I morse kom My med entourage.
Hon är så läcker, men har ett riktigt humör. Sällan arg, men när hon blir det....!
Igår medan jag var på jobbet gjorde Barnafadern IKEA-skruvning:
Ny arbetsstol till mig och komplett skötbord till barnbarnen.
Den uppblåsbara skötbädden hade dock punktering.
Men My testade och det fungerade bra. Skötbbordet är smalt så den uppblåsbara bädden ryms inte riktigt om alla sidoelement är uppblåsta.
Till lunch gjorde vi en ny variant på blomkålssoppa (https://www.mathem.se/recept/vegansk-blomkalssoppa-med-kryddiga-kikartor). Väldigt god. Man rostade blomkålen istället för att koka den. Sedan var det också cashew-nötter i mixen.
Häromdagen köpte jag ett lite större blomkålshuvud, för jag har ju blomkål till mycket och på många olika sätt.
Lite överraskad av priset.
Det var väldigt mycket stock (som inte var helfräsch) och kraftiga blad, och det betalar man ju också för.
Får se om det blir någon DKV-träff på plats, eller om kompisen åker hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0