Hundveckan över

måndag 12/6 = mer som vanligt
 
Funderat med kollegorna kring minnesordet för LKW.
Så svårt att hitta en bra nivå. Vad tar man med och vad tar man inte med?
Fixat en person att provintervjua.
Annars gör vi inte många knop jag och författarkollegan.
Uppstartsmöte med redaktörerna och andra skrivare på måndag nästa vecka.
Nu får jag ta tag i texten till antologin...
 
söndag 11/6 = hundägarna på middag
 
Skaplig dag med hunden ute på gräsmattan.
Man får låta henne styra det lilla hon får ha kontroll över.
Jag satt i solen på gräsmattan och hon utnyttjade äppelträden till Liggenad.
Frejas husse och matte kom ut vid 20 för att hämta hunden och få lite mat.
Gissa om hon blev glad....
Inte lätt att hindra skutt och spring då.
 
lördag 10/6 = jag har INTE gröna fingrar
Mina tulpaner börjar slå ut. Mitt experiment med tulpaner i spireahäcken är dock helt misslyckat. Det var knoppar på G, men sedan tog häcken över så nu syns inte eventuella blommor.
 
fredag 9/6 = [DKV] i nordliga rummet
 
Såg ett så vackert (äppel)träd på morgonen.
Morsdagsbuketten är fortfarande helt ok.
 
torsdag 8/6 = tidslinjen
 
Studentsamtal på fm.
På eftemiddagen ett möte med personalhälsan.
Vi som var med Lena den där morgonen samlades med en psykolog från statshälsan för att kanske reda ut vad som hänt och hur vi uppfattat det hela.
Allt rörs upp, men för mig var det bra att få en tidslinje, trots att jag var där i stort sett hela tiden.
 
onsdag 7/6 = Mysan åker hem
 
Skjutsade hem Tofu på morgonen och fick hjälpa hans familj hem från sjukhuset på eftermiddagen.
Där hämtades jag av #5 som skjutsade hem mig och lämnade sin hund Freja hos oss.
Hon hade tgit stygnen samma morgon och behövde fortsätta med tratten för säkerhets skull.  Hon är dock överraskande duktig att klara av det och protesterar inte när man tar på den. Sittenad blir när vi tar en runda.
 
tisdag 6/6 = nationaldagen
Kom  mig iväg på en tur runt Åsen i alla fall.
Inte alldeles nedslående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0