Jag är sämst

måndag 10/7 = uppför och utför i Nordingrå
 
Till frukost berättade jag (med en viss hjälp från Barnafadern) om debaclet med cityshortsen, men då sa min syster att hon kanske var intresserad. Sagt och gjort, hon provade mina och de passade utmärkt, så hon fick dem av mig.
På morgonen fick vi besked via mail att den person som lagt bud antog vårt erbjudande.
Lite pappersexcercis återstår, men lite underlättades av att vi kunde göra fullmakter till min syster att avsluta den affären.
Då är det köpeavtal och köpebrev som ska undertecknas för överlåtelsen mellan oss kusiner.
Det enda krångliga med det är att underskrifterna ska bevittnas av två personer.
Vi åkte ut till Nordingrå igen för att träffa min avlidne kusins fru Maj-Britt, och för att lämna de formella dokumenten till min faster och min kusin. Hos Maj-Britt hade vi lite flyt och kunde få våra namnteckningar bevittnade av hennes två mågar som var på besök i stugan. Kaffe och prat kring skolan och att vara ung tjej (hennes barnbarn är i åldrarna 8-12).
Sedan en sväng förbi min faster (som har sin stuga nästan granngårds) för att lämna papper till henne.
Strax efter 17 kunde vi dra till Eva (hon går målarkurs den här veckan, så vi fick tajma efter henne).
Sedan norrut.
 
 
Vi stannade vid Skuleberget för att äta middag, men restaurangen hade precis stängt.
Där fanns en installation som visade hur berget rest sig ur havet med landhöjningen.
Skuleberget är Sveriges högsta marina gräns.
Skönt att komma hem igen, även om vi haft supertrevligt.
 
söndag 9/7 = produktivt möte
 
Vi hade två uppdrag den här helgen, för på söndag var det dags att träffas och fatta beslut kring de två fastigheter som legat oskiftade så länge efter min farfar.
Lagfarterna fick vi hjälp med i vintras, så ägandet, efter arv i flera led, var klart.
Nu skulle vi bestämma angående fortsättningen.
Allt förlöpte otroligt smidigt och det blev egentligen inga diskussioner om något.
Tomten i byn hade fått ett anbud tidigare i vår och den personen erbjöds nu via mail att köpa fastigheetn till det lagda budet.
Äggholmen bytte också ägare på ett smidigt sätt, en av våra kusiner köpte min systers andel och två av de befintliga delägarna köpte min andel.
En del småtransaktioner reddes ut och så var allt klart.
Efter en trevlig middag i växthuset umgicks vi ett par timmar innan vi gjorde kväll.
 
lördag 8/7 = man baxnar
 
Målet var att komma iväg vid 10 för att sammanstråla med barnen hos födelsedagsbarnet farfar (92). När vi satte igång att packa våra kläder uppstod en intressant situation.
När vi var i stan i tisdags ville jag se om jag kunde hitta ett par "city-shorts", dvs snygga, lite längre shorts att ha istället för kjol. Vi svepte alla butikerna och så hittade jag ett par marinblå (vilket var vad jag primärt önskade mig). Hittade också två trevlig tröjor, en marinblå och en blåvitrandig.
Hade förstås bestämt att åka i cityshortsen.
Barnafadern rotade runt i sin garderob för att välja shorts.
Så provar han ett par marinblå, som inte går på, och säger lite undrande "det här måste vara dina".
Vilket det var.
Ett identiskt par som de jag just införskaffat.
 
Jaja, jag får väl lämna tillbaka det nya paret när vi kommer hem igen.
Vi kom iväg i alla fall och hade en mycket trevlig stund hos mina svärföräldrar.
De bor fortfarande hemma, med begränsad hemtjänst.
Svärfar har bakat massor av kakor och svärmor "känner sig onyttig".
När festen bedarrat åker vi på två och äter på Skärgårdsbistron på Veåsand.
 
Sedan ut i Nordingrå för att umgås med och övernatta hos min kusin Eva.
Trevligt!
 
fredag 7/7 = lunktur
 
Stökade på, bl.a. bakade jag en vegansk sockerkaka för att ha med till födelsedagsfikat på lördag.
Helt plötsligt insåg jag att sol och värme infunnit sig, så jag susade ut på gräsmattan.
När kvällen närmade sig överraskad jag mig själv med att ta en tur runt spåret.
 
Kopplade av och eftersvettades i kvällssolen i paviljongen.
 
 
torsdag 6/7 = museibesök
 
Den nyblivna modern och jag har pratat om att se utställningarna på Kvinnohistoriskt museum:
 
Så nu hade vi bestämt att gå. Herrarna i familjerna skulle ta hunden och åka till golfbanan.
My följde med oss såklart.
Det var guidad visning kl.14 så det satsade vi på, dvs vi hann en sväng på stan först och drack kaffe bl.a.
När vi kom till startpunkten visar det sig att det bara är vi två (och My) OCH att vi känner guiden. Det är en gammal flickvän till sonen.
Supertrevligt var det.
Vi beställde mat och åt tillsammans inna vi gamlingar drog hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0