Inget vidare semesterväder

måndag 3/7 = TBM - för fyra år sedan
 
 
Avancerat pussel.
Sommarvärmen bara försvann, så olvonet får njutas inifrån huset.
Barnafadern drog på golfbanan, hoppades hinna innan regnet. Nu har det startat så smått och han är inte hemma än.
 
 
Återstående (planerade) dagsaktiviteter:
  • äta lunch
  • lösa korsord
  • dricka kaffe
söndag 2/7 = bakade och tog springtur
 
Eftersom jag i stort sett helt tömt frysarna på bakverk, så tänkte jag att kanelbullar kan vara bra att ha. Ingen bravädersdag gick till spillo heller,
 
 
lördag 1/7 = drog på liten tur
 
På morgonen när vi hämtade tidningen låg ett vykort från sonen och hans fästmö i brevlådan.
Vädret lockade inte dierekt till gräsmattehäng så vi riggade på oss och drog till stan.
Först köpte vi färsk lax på lokala Salteriet.
Sedan en tur till stan.
Barnafadern storshoppade (till bra priser)
  • golfbag
  • wedge (=golfklubba)
  • sadelskydd till cykel (till mig 😄)
Sedan storköp för matveckan.
Kikade in hos receptarien på lördagsjobb.
När vi kom hem ville kommunikationsdottern  ha recept på skurna bruna, men jag hittade inte mitt bästa.
 
 
Stora pionen på väg att slå ut.
Tog en tur till spåret eftersom solen trots allt fick för sig att titta fram.
Sprang en liten extraslinga (=7.5 km), och i vissa partier kunde jag faktiskt uppleva ett viss nöje med rörelsen.
 
fredag 30/6 = fick ner planten och drog till spåret
 
Jodå jag lyckades ta mig i kragen och plantera ut mina frösådda stackare.
 
Pionerna är bra på G, bortsett från att den ena bara har två blommor?!
Den ser ut att ha minskat i storlek också, men jag vet inte vad som kan ha hänt seddan förra sommaren.
Supervarmt, men det var inte det långsammaste jag gjort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0