10 dagar obloggade

fredag 28/7 = minnet via bilder
 
Nu sitter jag här med 10 dagar obloggade.
Eftersom jag inte kan särskilja dagarna får jag försöka förlita mig på bilder.
Jag borde alltså ta rejält med bilder varje dag.
Gör jag det?
 
torsdag 27/7 = skapligt väder
 
Efter lunchsovet drog dotter och dotterson iväg på kompishäng. Solen var varm så jag satte mig ute med ljudbok och sudoku.
 
onsdag 26/7 = vi grillar korv och hamburgare med hela gänget (så när som på två)
 
Fint väder hela dagen, trots skyfall inne i stan.
Alla, utom Arkaitz och Benjamin, men inklusive 3 hundar och två barnbarn (+1 i dotterns mage), kunde komma hit.
Sonen och hans flickvän passar på att träffa sina kompisar, så det är inte varje dag vi kan stråla samman så här.
De jobbar på det lokala kontoret inne i stan på dagarna, eftersom de i stort sett förbrukat sin semester när de var till Vietnam och Kina.
 
 
Ställde fram egen sallad, picklad rödlök, cole slaw, fänkålssallad och lite annat.
(Mys pappa verkar inte ha kommit med på bild, men det gjorde ju inte jag heller :-) )
 
tisdag 25/7 = dags för en ny lekpark
 
 
Campa i lekparker minns man ju från småbarnstiden.
Vädret är inte viktigt för den som vill gunga och klättra, vi andra fryser emallanåt.
 
måndag 24/7 = regkläderna invigs
 
Vincent hade fått sina nya regnkläder postade hit, och den här dagen passade det bra att inviga dem.
 
 
Botas de agua är inköpta här på stora köpcentrat 22/7.
 
söndag 23/7 = kom iväg på en lunktur
 
Kämpade mig runt åsen.
 
lördag 22/7 = Jakob och Ylva kommer
 
De kör bil upp och stannar hos farfar och farmor på vägen.
Vi gjorde en snabbtur (=inte ens kaffe) till Avion och dottern köpte stövlar till dottersonen.
 
fredag 21/7 = lekparken
 
"Gunga" och "boll" är hans bästa när han vill till calle, gå ut alltså.
 
 
torsdag 20/7 = text
 
onsdag 19/7 = Emilie och Vincent kommer
 
Yrvädret anländer lagom till middag
 
Tack och lov har dottersonen varit ganska mänsklig med när dagen startar. De flesta mornarna har jag hört honom vid 7.30 och stigit upp då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0