Vikken vekka

fredag 1/12 = [DKV]
 
Idag var det ett helt annat vinterväder.
Trots flera dagars plogniong var det rätt spårigt inledningsvis på väg in till stan.
Hade en bra dag med Mia (såklart).
Skrev ordentligt med återkoppling till antologikollegan.
När jag kom hem hade jag fått ett brev från min hälsocentral som förkunnade att jag fått min mediciner förnyade, men rekommenderades att komma in och lämna prover bara för kontroll.
Vid 16 ringde maken och meddelade att hans yngste bror hade sin bil komplett insnöad på flygets långtidsparkering. Jag hämtade maken med skyfflar och borstar, och sedan åkte vi direkt till flygplatsen.
För oss tre tog det ca 20 minuter att skotta fram hans bil.
Halsbulan: ingen större skillnad, så vad gör man? Är jag hypokondriker, eller..?
 
torsdag 30/11 = text
 
Ställde mig i kö hos HC direkt när jag vaknade, eftersom mina mediciner börjar ta slut. "Du blir uppringd 11.30 på fredag".
 
Har aldrig varit med om att de inte sagt inga fler tider ring nästa helgfria vardag.
Fick finbesök av My och hennes mamma. Födelsedagshunden Tofu var också med. Detta var han tvåårsdag.
Vi lyckades baka saffransbullar både mamman och jag.
Morfarn' agerade underhållning för dotterdottern när det behövdes.
17.30 hade jag tid hos optikern i stan. Ska fix nya bildskärmsglasögon.
Inga synförändringar tack och lov.
Efteråt hade vi bokat bord på Köksbaren.
Åt supergott:
Under dagen hade jag känt av en svullnad på halsen som gör ont utifrån när jag tar på den.
Tycker att den syns tydligt.
Vad kan det vara då?
 
onsdag 29/11 = avbokade massagen
 
Insåg att även torsdag kunde bli en problematisk fara-till-stan dag, så jag skulle avboka min massage tid torsdag 10.00.
Helt plötsligt hade jag inga bokningar??
Ringde och de förstod inte heller.
Jag har en screen shot från måndag som visar mina bokningar:
tisdag 28/11 = vände efter några hundra meter
 
Fastade fram till avfärd strax före 11.
Insåg direkt att jag inte allas var sugen på att spåra mig in till stan. Kraftig sidvind gav extremt dålig sikt, inga kontraser och massor av drivsnö.
I slutet av gatan såg jag tre bilar som fastnat, så jag vände och körde in i garaget igen.
Ringde direkt och "avbokade".
Vi intervallskottar.
Väntar på plogbilen (=plogvallarna).
Hoppas på minusgrader tills allt är borta.
 
måndag 27/11 = så börjar snöandet
 
Vet att det är massor av snö på G, men åker in till jobbet.
Rättar c-tentor hela förmiddagen.
Vi var fem stycken som rättade, så till lunch var vi klara.
På kvällen är det bara att påbörja röjandet.
Garageuppfarten prioriterad, eftersom jag ska in till stan tisdag.
Har  provtagning för medicinförnyelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0