Skottningsfritt

onsdag 6/12 = massor av möten
 
Dagen startade med ett besök hos massageterapeuten.
Hon är riktigt bra på att hitta ömma punkter.
Möjligen har jag inte haft problemet lika ofta sedan vi startade behandlingarna. Nu har jag fått tre av fem.
Fikade med Lena! Det är så långt mekllan gångerna eftersom vi båda delpanschar, och därför ofta inte på plats samtidigt. Måndagar har fungerat bäst.
Lunchseminarium i PIL: Lärarrollen i morgondagens akademi
Hade jag anmält mig? Nehejdå. Inte förra gången heller. Urkass att man inte får bekräftelse.
Vi var inte så många, men det blev intressanta diskussioner ändå.
Fick en bild från Bilbao i familjegruppen. Vincent och hans pappa hälsar på hos farmor.
 
tisdag 5/12 = panschis med finbesök
 
Den här dagen började med att den gästande hunden pep ihärdigt.
Jag steg upp vid 6.30, gick ut med honom och läste sedan dagstidningen.
Väckte Barnafadern när jag ville göra mig klar för besöket på vårdcentralen. Ta prover för att se att medicinerna funkar som de ska.
FASTANDE!
Men nu hade jag fått tid 8.50, så det var uthärdligt.
Hade tänkt stanna till hos grabben, men fick besked att dottern och dotterdottern var på väg till oss, så jag åkte hem direkt.
Där drog det igång bakning av saffransbröd igen. Inte jag, men hon. De hade tydligen ätit upp allt hon bakade förra veckan.
Vi hade supertrevligt och My var så rolig. Morfar håller på att lära henne krypa. Ständiga träningsprogrem hos morfars.
Jag jobbar mer med "momomomomomomomo..." för att få henne att säga mormor.
På kvällen drog jag till GBG för BG och glögg.
Hon hade hjärndimma efter att ha fått dubbla vaccinsprutor tidigare på dagen. Men hon var hemma i alla fall.
 
måndag 4/12 = det lugnar ner sig
 
Veckan är överkomlig numera.
Jag brukar alltid tänka (=inbilla mig) att jag inte har något alls i november och december.
Men det är snart jul och den frånvaron av arbete har lyst med sin frånvaro...
Lite osant, eftersom jag tagit mig för att skriva ett kapitel till en antologi, presenterat delresultat på UPK nu i höst  och  dessutom anmält oss till en konferens i juni 2024.
Farmaceuten och jag hade några ärenden, så jag skulle hämta henne när jag var klar på eftermiddagen. Hon hade tandvärk och väntade på en akuttid på tisdag.
När jag ringde var hon hos sin nya systerson, så jag åkte såklart dit. Fick kaffe och tidde på underverket. Sedan drog vi på en snabbtur. Hann med två lågprisaffärer. Jag gjorde inga direkta fynd och förbrukade väldigt lite pengar. Men det är alltid trevlit med dessa små turer. Det är mest vi två som uppskattar dem.
Under dagen hade kommunikationsdottern kört ut hunden till oss. Fika på jobbet och game night blev enklare om vi tog hunden. 
 
När vi gjorde kväll satte han igång att pipa. Och länge!
Vi sätter honom i lilla hallen uppe, med dörren in mot oss öppen, men med galler.
Han har aldrig gillat det, men nu var det riktigt illa.
Även på hemmaplan är han  på nätterna begränsad med galler och har ingen kontakt med husse och matte. Så vad är problemet hos oss?
 
söndag 3/12 = 1:a advent
 
 
lördag 2/12 = städade mest hela dagen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0