Nu borde man verkligen spurta?!

onsdag 20/12 = stora stadsturen
 
Vi la oss vinn om att stiga upp i hyfsad tid.
Eftersom vi kan ville vi komma till stan strax efter 10.
Det gick bra 😁
  • hämtat paket på XXL
  • hämtat medicin på farmaceutdotterns jobb
  • köpt bra saker till det första julklappsspelet
  • beställt Alfons Åberg böcker (de ska levereras före jul!)
  • varit på megastor leksaksaffär och inte hittat ett dyft
  • åkte ner till stan och hämtade mina nya bildskärmsglasögon
  • käkade lunch med gullegrynet My och hennes mamma (jag är så tacksam att ha den här möjligheten, och sörjer umgänget med de barn och barnbarn som finns längre bort)
  • ett par ärenden till innan vi drog till MAXI
  • handlade merparten av julmaten
  • väl hemma sydde jag färdigt ett litet julprojekt
I morgon blir det de sista inköpen (!) och hämta ett paket till.
Julgran ska visst också bärgas.
 
tisdag 19/12 = Sam på besök
 
Yngsta dottern ville försöka med en systuga, så vi hämtade henne på förmiddagen.
Ingen bil, men son, hund, symaskin och syprojekt skulle fraktas hit.
Så särskilt mycket sytt fick vi inte. Minimannen Sam (som verkar ha etablerat sig som namn nu) tar upp väldigt mycket tid 🤗
Men trevligt hade vi och jag klippte ett projekt.
Ska testa att figursy, men inte göra någon applikation.
Jobbar fortfarande bara med stuvar och sånt som blev över för länge sen.
Jag har t.ex. en rätt bra uppsättning trådrullar i olika färger.
Man anar på vilken sida av färgspektrat jag håller mig.
Nio olika rosa/cerisa rullar, plus en lila såklart!
Sykompisen är mera åt grönt och brunt, men ibland kan hon använda mina rullar.
Jag har också rätt mycket snedslå och resårband i olika bredder.
Kul att hitta nu så att det fungerar att kombinera ihop lite efter behag.
 
måndag 18/12 = dagen började med tråkigt besked
 
Min gamla handledare PÅW har gått bort.
Jag har inte sett honom ofta de senaste åren, men han har synts på institutionen någon gång nu och då.
Efter frukost så klart kaffe och korsord.
Sedan klättrade Barnafadern upp på vinden för att kika vad som ställts undan där för 25 år sedan när vi flyttade hit, och åren närmast efter när barnen växte. Nu passar att ta fram saker lite eftersom, t.ex. en stolsists till Vincent, som inte längre behöver barstolen. Den passar bra till My nu.
Jag skurade av den ordentligt och sedan satta mossa fast den på en bra stol i köket.
Vi har en vit också. Den kan My få ta när Sam behöver barnstolen.
En av många! fördelar med tvillingar är att man har två av rätt många saker. Om man inte delat med sig. T.ex. två spjälsängar, men bara en resesäng. Förmodligen har vi lånat ut den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0