Jag gav upp!

söndag 10/12 = skidåkning (på TV) mest hela dagen
 
Jag skottade och tog emot balar med toalett- och hushållspapper som vi köpte via yngsta dottern.
Pratade med Vincent via Messenger.
Han har varit några dagar i Bilbao, och hälsat på amamma Jolie (stavningen min egen). Det är vad de säger om hans farmor. Själv heter jag mommo och bor ihop med mossa.
Har ritat ett mönster och letat fram ett lagomt resttyg.
Jag illhågade den nyblivna mamma och hon blev direkt i gasen:
Morfarn kanske kan vagga vagnen en stund?
Kommande vecka:
 
lördag 9/12 = ingen aning om vad jag hade för mig
 
fredag 8/12 = kanondag
 
Tack och lov för 
Hur skulle jag annars få något gjort.
Idag småpysslade jag, bl.a. konverterade jag vår text till dokumentmallen.
Som vanligt hade jag svårt att matcha instruktionen med mallen. När angiva stilmallar inte finns i dokumentet, vad gör man då?
 
torsdag 7/12 = nu gav jag upp
 
Barnafadern tycker det är trevligt med en stadstur när jag är ledig.
Jag kan förstå det, men jag brukar kräva att i lugn och ro få äta frukost, läsa tidiningen, dricka kaffe och lösa lite korsord innan det blir aktuellt.
På morginen råkade jag bläddra i Mer smak (coops tidning), och hittade ett recept på saffransägg som jag tror att jag kommer att testa. Under en helg nära oss.
Sedan drog vi.
 
Det här är tredje vintern som jag spanat på ett par nya vinterskor.
De ska vara för att åka bil och gå på jobbet i.
Känga med lågt skaft, fodrade och med snörning. INGEN dragkedja.
Jag vill verkligen inte ha dragkedja.
ALLA snörade skor jag sett har dragkedja.
Därför tre år.
Vid något tillfälle på morgonen tröttnade jag och sa, idag ska jag köpa ett par skor, oavsett!
Så det blev de på bilden ovan. Inte så snygga som jag velat ha, OCH de har DRAGKEDJA!!!
Men de har inte traktorsula och inte höga skaft, och de har snörning och är fodrade, så fyra av fem krav fick väl duga då. Annars har jag snart inga skor.
Dessutom behöver jag köpa ett par lätta och långskaftade stövlar att ha när jag skottar snö. Men man orkar ju inte hur mycket som helst samma dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0