Helgen

söndag 4/9 = finbesök
 
#2 med hund och sambo kom förbi.
De övningskör med sambon.
Vi fikade och sedan fick de lite färskpotatis och några äpplen.
Äpplena är tyvärr inte alls bra i år.
De är fulla(re) med rönnbärsmal och en del ruttnar på trädet.
Löser lite söndagsX medan Barnafadern tittar på F1.
 
I morrn' är det spanska igen, men jag funderar seriöst på att hoppa av.
Kanske är med i morgon när det kommer en annan lärare med "Vokabulär, grammatik och översättning". Onsdag är det seminarium som ska vara förberett och jag vet inte ens vad som förväntas tills dess...
Om jag kan vara disciplinerad tror jag att det ger mig mer att lägga en dag i veckan på att gå igenom VT22-materialet. Läsa alla texter, lyssna och göra alla övningar.
 
lördag 3/9 = en hel del
  • plockat fallfrukt
  • åkt till återvinningen med frukten och skräp
  • förskottsvägsröstat
  • plockat bort lite ute
  • räfsat gräsklipp
  • vattnat blommorna ute
  • tvättat
  • bildpratat med Vincent!
  • lunkat runt åsen
  • virkat på en pannlapp
Annars inget särskilt att meddela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0