Tiden går och vi är hemma igen

onsdag 22/6 = jobbar lite
 
Har lite sent inkomna ansökningar att hantera och några frågor om kurser för  examen.
Barnafadern drog till golfbanan för att gå 9 hål.
Jag ska nu gå och packa upp och kanske damsuga lite.
En superfin bild på Tinka!
tisdag 21/6 = resdag
 
Så var det dags att ta sig norrut.
Tåget gick 8.01, så vi steg till och med upp före super-Vinc.
Fint resväder. På vägen fick Barnafadern ett meddelande om att han kunde hämta sin nya klubba.
Så det gjorde vi efter middagen och han drog direkt till golfbanan.
Saknar Uppsalafamiljen, men det är skönt att vara hemma igen oxå.
 
måndag 20/6 = familjeträff
 
Vincent ska ut och resa i höst så dagens uppdrag var att hämta ut hans och mammans pass.
Dessutom försöka vacinera föräldrarna mot TBE.
Sagt och gjort.
Båda uppdragen var framgångsrika och sedan mötte vi Stockholms-sonen med sambo nere på stan.
Vincent är supernyfiken och tycker magläge är bättre än ryggd:o.
Även när han ska sova.
Efter att ha strosat runt och gjort lite småinköp drog vi tillbaka till Rosendal och gick på den lokala restaurangen. God mat och trevligt var det.
Efter det hem till lägenheten för kaffe och lite dessert.
 
söndag 19/6 = tränar efter Fyrisån
Mitt finger kom också med.
Så ka det bli när man försöker ta en bild utan att stanna.
 
lördag 18/6 = vissa saker hänger med
När jag väntade mitt första barn sydde jag en del. När jag hittade ett mönster till ett lektäcke, så sydde jag det. Fyra applikationer med djur. Vissa detaljer är också utanpå, svansar, öron och lejonets man. Vi har använt den till alla barn och tvättat den i maskin (60 grader) under alla år, men den är fortfarande intakt. Funkar både att ha på golvet (lite tunt ilägg bara), men även att ha när man är ute i vagnen.
Vincent har med stor entusiasm börjat med smakportioner och lite gröt på kvällarna.
Lika bra att vara naken då eftersom han äter själv. Efteråt spolas han av under kökskranen, vilket också är roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0