Veckan som sprang

 fredag 25/2 = Las Amigas Críticas

Fredagsblommorna från förra veckan kämpar på.
Och jag gör detsamma med spanskan.
Nu kör jag: fui, fuiste, fue, fuimos, fuisteis, fueron
Råkar vara två verb på en gång: ser=att vara,och ir=att fara, åka, gå
 
torsdag 24/2 = åkte in till jobbet
 
APT och bokade samtal.
Så praktiskt det är att vara på plats.
Fikarummet har löst många problem genom åren, och de senaste två har verkligen lidit av avsaknaden av detta medium.

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟨⬜⬜
🟨⬜⬜⬜🟩
⬜🟨⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Testat ordlig?
 
onsdag 23/2 = kvällsjobb
 
Spanskar och förbereder lite för ett kvällspass (17-18).
Digital info till gymnasieelever som är intresserade av vår utbildning.
Vi var 4 personal, två studenter och 9 besökande elever.
Ingen presentation från vår sida, men jag hade en del bilder som jag vet kan vara bra attanvända för att svara på frågor.
De hade många bra frågor och alla stannade till slutet.
 
 
tisdag 22/2 = klippning &gymmet
 
Hade fyra uppdrag den här panschisdagen:
  • klippa mig
  • träna
  • handla
  • hämta datorn på jobbet
 
Valde ett gammalt beprövat intervallpass (Maddes), OCH faktiskt tyckte jag att det kändes lite bättre. Sista repan körde jag på en hastighet som jag inte varit i närheten av på 5 år.
Håller i alla fall igång träningen hjälpligt. När man själv har låg vilja får man draghjälp av en nyväckt entusiast :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0