Nu rusade tiden igen...

onsdag 17/11 = mest ledig
 
Hade ett möte med min syster och boupptecknare för att fortsätta arbetet med lagfarter på fastigheterna efter farfar.
Om en stund ska vi åka och titta på en kamin (igen!).
 
tisdag 16/11 = helpanschis
 
Bestämde mig för att inte dra ut på pinan och tog en tur tillgymmet mitt i dagen.
Barnafadern var på shoppingtur med kommunikatören.
När han kom tillbaka hyrde han en släpvagn så vi kunde åka till återvinningen med allt sågspån.
På väg hem från gymmet såg jag en blommande tok (tror jag).
 
måndag 15/11 = jobbar på jobbet
 
Fyra inbokade möten på campus och spanskakursen på kvällen.
Då är det bara att åka in direkt på morgonen (så man får parkering inte minst).
Försöker vänja mig vid att vara på jobbet måndagar och torsdagar (+fredagar) nu.
 
söndag 14/11 = vadar i barnkläder
 
Efter frukost fick jag för mig att rota lite i förrådet av barnkädeskartonger, ifall dottern vill ta med något hem. Till sist hade vi gått igenom alla kartonger tror jag.
Dottern som har mer energi än jag, såg till att allt sorterades upp i storlekar och paketerades med etiketter på lådorna.
Såklart dök tvillingarnas dopklänningar upp, med galgar och allt. Sammetsband i två olika rosa toner. Jag sydde dem i stort sett sedan de var födda. Då hade jag samtidigt dragit på mig luftrörskatar, så jag hostade nästan oavbrutet.
De två äldsta är döpta i den dopklänning som Barnafadern döptes i. Sonen döptes i den dopklänning jag sydde till syrrans pojke. I den har min mamma broderat namnen på dopbarnen, så länge hon kunde.
Efter middagen fick det bli mer spanska en stund, och när Barnafadern skjutsade dottern till tåget satte jag mig, fram till 22.
 
lördag 13/11 = dottern och spanskan
 
Jobbade på med spanskan mest hela dagen.
På kvällen åkte dottern in till stan för middag med vännerna, så då pluggade jag till 21.
Nu blir det ingen spanska på måndag så jag försöker hitta en balans i det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0