Det rullar på

söndag 22/7 = solar & grillar
 
Tvättar lakan och skruvar ihop dynlådan.
Den blir kanonbra. Modellen heter XL!!
Sedan solen ett par timmar.
Grillar igen tillsammans när farmaceuten (#4) kommer från jobbet.
Sedan dricker vi kaffe och löser korsord.
Barnafadern och jag har börjat titta på en dansk serie, Mordkommissionen.
Inte helt övertygande efter två avsnitt.
HAde gentligen planerat en löptur idag, men det blir inte bra tidsmässigt, när man är i solen hela dagen och sedan äter sent.
 
lördag 22/7 = stan hela dan
 
Hade bestämt med kommunikationsdottern (#2) att vi skulle ta en tur på stan idag.
Så ville även fysikerdottern (#5) hänga med.
Vi for på alla möjliga ställen, och hittade flera bra saker.
Jag köpte t.ex. en dynlåda.
Sedan blev det kaffe och balkonghäng, först his #2 och sedan hos #5.
Fysikdottern hade en så rolig skylt i badrummet:
Tydligen är henns sambo inte så noga med att skilja på olika handdukar.
Hon vill inte att man torkar händerna (eller ansiktet) på hennes duschhandduk.
Jag åkte före 10 och kom hem strax efter 18.
 
fredag 22/7 = tränar
 
Även idag lyckades vi ta oss ut på en löprunda.
Jag körde elljusspåret, men fick avstå den sista lilla rundan jag hade planerat.
 
torsdag 22/7 = finbesök
 
Idag fick vi finbesök.
En i "gamla gänget" har fyllt 70 i år, så vi kom överens om att träffas. Det var vår tur att vara värdar.
Vi lagade en del mat, och några bidrag från besökarna. Födelsedagsbarnet blev bjuden förstås.
Min plan var att vi skulle kunna sitta i paviljongen men det var inte att tänka på.
Ute passade en av mina egnodlade petunior på att slå ut.
Precis som bilden på fröpåsen.
Ska absolut ha dem nästa år också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0