Att vila i arbetet

fredag 5/2 = veckans bästa dag - på flera sätt
Det är verkligen vilsamt att veta att man har en hel dag, utan andra förpliktelser än att förkovra sig.
 
Idag kom jag faktiskt igång rätt bra efter 9-kaffandet med Mia.
Förra fredagen bestämde jag mig för att backa lite och läsa lite mer i Kvalitetslärande i högre utbildning : introduktion till problem- och praktikbaserad didaktik
Inte den enklaste av texter eftersom den är mer abstrakt än praktisk.
 
Jag stötte på uttrycket kognitiv konflikt, och där känner jag igen mig precis nu :-D
Tur jag har läst om metakognitivt lärande sedan tidigare...
Bara att försöka leva som man skulle vilja lära.
 
Jag känner dock igen mig i det, både när det gäller mitt eget arbete, och när det gäller handledning av examensarbeten.
Den inre motivation som sätter in när man upptäcker något som inte stämmer och man inte kan låta bli att försöka redan ut det.
Väderrapporten: Vädret har växlat i dag, jag har tagit tre bilder kl.10, 14 och 14.30.
Rejält snöfall strax efter lunch, men det pågick inte så länge.
Möte med BTH-kollegan på em, som vanligt,  och vi är konstruktiva, men ineffektiva just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0