Möbeltetris

Annandag påsk 5/4 = stora packcirkusen
 
Vi fick ett meddelande fårn golvsliparen att han skulle komma på tisdag morgon, så vi hade spelat på vår skröplighet och fått några "frivilliga" hjälpbärare.
De lokalt boende döttrarna dök upp och hjälpte oss.
Barnafadern, som är magisk när det gäller packning, hade mätt och tänkt för att alla möbler (utom pianot) skulle rymmas i köket.
På en dryg timme åstadkom vi följande:
Med konsekvensen:
Ingen plats kvar i köket, mer än för enklare insatser.
Som tur är har vi ju ett kylskåp i källaren, så dit bar vi alla nödvändiga matvaror.
Barnafadern skulle ut på en löptur, så jag passade på och tog en kortis till.
 
påskdagen 4/4 = saknar gröna fingrar
 
Fick flera olika sorters tomatplantor av min energiska syster.
Först så de lite ledsna ut efter den långa resan, men senare har de rätat upp sig och ser fina ut. I motvind och elände tog jag mig ut på en lunk. Bättre iväg än inte alls, får man väl anta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0