AV = after vacation

fredag 3/7 = käkade i stan
 
Ingen kul gräsmattedag, 10 grader!
Vi gjorde en tur till stan för Barnafadern skulle köpa gummistövlar.
Vi hade också bestämt oss för att äta på stan.
Precis när vi parkerade kom en störtflod, så vi sprang från etablissemang till etablissemnag för att försöka få ett bord.
Det tog flera försök och när vi väl fick plats var vi rätt blöta, trots paraplyer.
Maten var dock väldigt god.
Jag åt kalvfilé...
 
lördag 4/7 = trevligt besök
 
På förmiddagen ringde Barnafaderns bror, som var på väg till vår stad för att köpa en ny säng.
Vi hade några ärenden, men anslöt så småningom på stora köpcentrat på Söderslätt.
Yngsta dottern mötte upp med sin pv i stan och sedan blev det middag hos oss.
Min svåger stannade också och tillbringade kvällen med oss.
Av någon anledning hade Barnafadern fått för sig att testa en förrätt.
Matjesill, kavring och kokt färskpotatis.
Själva finessen var en fryst äggula ovanpå.
Jag åt i alla fall äggulan, som var väldigt god! Tur att Barnafadern har lite energi att testa nya saker, för jag bara hänger på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0