Sugrör av papper + kaffe = småbesvärligt

måndag 3/2 = gymbesök
 
Inte kul.
 
tisdag 4/2 = planering runt mamma
 
I skaplig tid drog jag söderut för att vara lite med mamma, och delta på vårdplaneringsmötet med hemtjänsten och kommunen.
På vägen skulle jag hämta medicin på NUS och passa på att köpa gokaffe att ta med.
Glömde det, såklart.
Stannade därför på MAX i södra grannstaden och köpte kaffe där.
De hade slut på piplock, men den fiffga personalen kom på att jag kunde ta ett vanligt läsklock.
Men då behövde jag ett sugrör för att kunna dricka.
Fine!
Ganska snabbt blev det dock i stort sett omöjligt att få i sig något, så jag stoppade ner sugröret allt längre, men det hjälpte inte.
När jag tittade efter hade sugröret av papper löst upp och såg ut som ett lätt krullat presentsnöre.
Undra på att jag inte fick i mig något.
När jag kom till mamma hade hon så otroligt ont i ryggen.
Jag hade med smärtstillande medicin, och en skulle tas vid 12, så jag gav henne en direkt.
Sedan kom det personal både från hemtjämsten och hemsjukvården.
Hon ska nu få besök 4 ggr per dag för att få sina smärtstillande tabletter.
Det märktes rätt snart att det lätatde och vi hade trevligt, medan jag tjatade på henne att få i sig dagens första smörgås.
Vid 15 hade vi mötet, där det bestämdes att lite mer insatser kunde vara bra en period.
T.ex. ska de hjälpa henne att koka gröt på morgonen, och få hjälp att laga till varm mat vid 16.
Jag önskar verkligen att de får henne att  laga mat med bistånd.
Kylskåpet var i vanlig ordning helt tomt.
Min syster hade stekt biffar (i massor), jag fixade sallad och ugnsrostade grönsaker.
Mamma åt med god aptit, och efter kaffet drog jag hemöver igen.
 
onsdag 5/2 = AW mitt i veckan
 
Barnafadern hade tidig träning och jag skulle samåka till GBG på BG, så vi bestämde att stanna på jobbet och äta på en restaurang nära jobbet.
Trevligt.
Både med AW och GBG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0