Mamma testas för corona?!

måndag 6/4 = mindre DKV än jag ville
 
Hade avsatt måndag och tisdag för projektarbete.
Zoomade med kollegan för att plocka upp trädarna igen.
Ett par timmar blev det.
 
Exjobbshandledning i slutet.
 
tisdag 7/4 = lite mer DKV
 
Fick lite mer gjort idag.
Men typiskt mig så undviker jag det jag tycker är besvärligt
MIIIIIIIIIAAAAAA - jag behöver dig!
 
Två stvl-samtal i slutet på dagen.
 
onsdag 8/4 = semestergym
 
Min syster ringde i morse och berättade att mamma hade sagt till hemtjänsten att hon varit så svettig i natt att hon varit upp coh bytt kläder fyra gånger (hur hon nu kan hålla reda på det).
Så nu behövde hon en termometer så att de skulle kunna hålla koll på ev. feber.
Termometrar är restnoterade överallt!
Syrran hade en som inte fungerade så det var inte mycket att göra åt.
Vi lämnade in bilen för däckbyte (hurra!) och under tiden gick jag till kåmpe.
På väg hem chansade jag på att gå in på lilla apoteket vi har.
Slut!
- ...men det står i systemet att vi ska ha fem?! Jag letar ett varv till.
 
Tada, de hade fem.
Jag köpte en och postade till mamma.
Jag har haft en idé att jag ska virka påskpannlappar.
Tanken var att sätta Glad Påsk på. Går tungt.
Å andra sidan duger de till pingst oxå :-/
Sedan tog vi en träningstur. Barnafadern ute och jag inne.
Flera samtal över dagen runt mamma.
Nu är det bestämt att hon betraktas som ett misstänkt fall.
Hon ska testas, men det var inte klart när det skulle bli.
Sedan tar det ca 24 timmar att göra själva testet och lite tid att få svaret.
Eftersom hennes granne flyttat (till vårdhem)  och hon själv inte går ut, så är det bara personal från hemtjänsten som träffat henne. Tja, så kan det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0