Julstökar lite

tisdag 10/12 = heldag hemma
 
Inga särskilda ärenden idag, så jag hade planerat att göra köttbullar inför julen.
Det lyckades helt enligt planen. Möjligen blev de kryddiga i överkant.
Jag måste notera detta i mitt recept.
 
 
Ibland har jag sällskap när jag fixar detta, och då inträffar alltid ett större svinn av smet.
Ett okänt antal familjemedlemmar gillar nämligen rå köttfärs.??!
Men det tar jag gärna om jag får ha sällskap. Jag jobbar så mycket bättre (och mer) då.
Sedan har jag matat på i tvättstugan, som numera får nämnas-vid-namn.
Städade även toaletten på övervåningen. Inser att det inte är så behagligt för knäna. Är väl GP* på det, eller...?
Yngsta dottern och jag har utbytt bilder på våra dekorationer.
Hon kanske är inspirerad av faderns Julflammingo? Tycker tyvärr inte att mina hyacinter luktar något. Har odlarna avlat bort det av allergiskäl? *GP=Gamlingpoäng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0