Snabba ryck på stan

lördag 6/4 = stadstur
 
Vid närmare eftertanke hade vi ett större antal småärenden och drog till stan mitt i dan.
Det mesta blev gjort, och dessutom blev jag övertygad av Barnafadern att köpa en trench coat.
Han har försökt i rätt många år, men jag har inte varit så förtjust i plagget, rent allmänt.
Den här var dock den bästa jag testat, vilket inte är många, och den fyller ett litet hål i min ytterplaggsrepertoar.
Vi fikade såklart.
En detalj i hitorien är att de hade en riktigt snygg tunn sjal, som passade väldigt bra till rocken, så jag tänkte att jag tar den. Fick en chock när jag skulle betala, för den kostade 800:-. Men då hamnade jag långt utanför min comfort zone och backade. Ljuvligt tunn och vackert mönster och naterialet var silke och ull. Hemgjorda hamburgare av grovmalen högrev.
Som degarsyselsättning startade vi med serien The tunnel, Det är en fransk-brittisk version av Bron. Andra fall förstås. Helt ok så här långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0