En tre-dagars

onsdag 7/2 = vanlig sammanträdesförmiddag
 
Men nyordning ska det visst bli.
Ny sammankallande och lite andra idéer om vad vi ska jobba med.
Passar jag i detta?
Hela eftermidagen ren för att jobba med torsdagens föreläsning.
Ryggsäckar, grafer, sudoku, och spelet med stickorna.
 
torsdag 8/2 = motig träning
 
Föreläsningen kändes ok, men inte mer.
Tog hem lite saker i en väska jag har på jobbet (en av flera).
En konferensväska som jag fick på Frontiers in Education, Savannah, oktober 2004.
2004....
14 år sedan i år.
Då kom jag att tänka på att bara ett par veckor innan var jag i Egypten med min äldsta dotter, hennes kompis och kompisens mamma.
Bl.a. snorklade vi i Sharm-El-Sheik.
Mäktig upplevelse.
Och i december samma år åkte hela familjen till Kanarieöarna med mina föräldrar och min systers familj.
Vilket reseår!
Torsdag kväll avslutades på gymmet.
Skapligt tungt får man säga.
Men jag ville fortsätta och se om jag kan höja mig en aning vad gäller orken.
 
fredag 9/2 = Backlash => mest sudoku hela dagen
 
Stökade på med administration, möte om infofoldrar till Öppet hus (28/2).
Sedan testade jag min rekursiva sudokulösare.
 Svårighet Antal ifyllda Exekveringstid Antal anrop
easy 35 0,00402 51
medium 28 0,06853 586
confirmed 24 4,02294 41.036
expert 24 2,00409 20.161
extreme
23 24,05865 242.679
Antalet ifyllda siffror utgör inte ensamt svårighetsgraden, vilket syns i tabellen också.
Jag försökte från samma algoritm även konstruera en version för hexadokus, men den stannade inte.
Antingen hade jag något fel i den eller så tog det väldigt lång tid.
Men redan den svåraste 9*9 tog 24 sekunder och gjorde nästan 250.000 rekursiva anrop.
Belastande för stacken kan man tänka.
Over and out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0