Heldag om pedagogiska frågor

onsdag 22/8 = lärardag
 
Barnafadern skjutsade ner kollegan och mig till älvsidan där Lärardagen gick av stapeln.
Vi hade vår work shop 10.30-12, vilket jag tyckte att vi aldrig slkulle kunna fylla. Kollegan är lite mer strukturerad än jag, så hon visade mig ett tidsförlopp över de olika delarna i passet och då gick det jämt ut.
Och det gjorde det i praktiken också!
Det är så roligt, för trots att vi inte gjort någon gemensam presentation på länge, så fungerar vi så bra med dialogformen. Inga som helst bekymmer att sömlöst växla mellan oss och att hjälpa varandra så att allt kommer med. Vi växlade med några lite mer praktiska inpass för att illustrera collaborative learning former.
Vi är nöjda och fick också goda vitsord från en av kollogorna.
Hela dagen gick åt och min behållning just nu är att ha som utgångspunkt
för att skapa ett upplevt behov av lärande.
Det blir en utmaning, men jag ska i alla fall försöka.
Som vanligt fick vi en rejäl lunch (buffé), så jag hade bestämt mig för att ta en träningstur direkt jag kom hem.
13 grader, hård blåst och rejält regn!
Men jag sprang långa rundan i spåret.
När jag drog ner tunnorna till vägen kände jag mig även bildligt talat som en sopa bland sopor.
Ett skäl till att jag blev tjurig var att i morgon bitti har jag besök hos fysioterapeuten igen. Den här gången ska jag komma ihåg att ställa väckaren på en lite senare tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0