Blodomloppet 2017 - 5:e gången

tisdag 23/5 = race day
 
På min alldeles egna födelsedag var det dags för årets Blodomlopp.
Vi drog till sonen och bytte om. Hämtade upp den yngsta och drog till regementet i god tid.
Vi har lärt oss vad parkeringsproblemet kan ställa till med.
Nu blev det tid att hämta matkassen innan och sitta i värmen i bilen en god stund.
Solen sken så det var inte helt fel, men det var rätt kallt så jag körde 2*långärmat. Utan mössa, vilket jag ångrar lite. Det kändes inte kul att behöva avstå milen. Jag skulle ju slå världsrekord i år :-( Vem vet hur det är nästa år?
När jag stoppade in årets siffror kan man till att börja med bli lite nöjd:
Å andra sidan måste man nog ta med i beräkningen att det kanske är mindre tränade personer som springer 5 km. Om man jämför med segrartiden för damer, hade jag i år 1.8 gånger längre tid, medan det 2016 var 1.5 gånger segrartiden. Så jag var långsammare, men det var ännu fler som var det.
Jag tog det lugnt, och tog mig runt utan att säcka ihop. Tempot var bättre än i lördags, men låååååångt från vad jag borde fixa. Self pity: jag som var i så bra form i höstas - griiiin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0